A home office-t a nyilvánvaló előnyök miatt könnyen megszokták a munkavállalók. De vajon mi a vezető szerepe ebben, mire kell figyelnie, hogy csapata jól működjön?
A legfontosabb vezetői kihívások
Az első pont, amelyet a menedzsereknek ki kell pipálniuk, az a home officet lehetővé tevő informatikai infrastruktúra megbízhatósága. Meg kell hozni olyan döntéseket, mint például milyen kollaboratív szoftvereket fognak egymás közt használni, min zajlanak majd a meetingek, vagy hogy mikor kell szoftvereket váltani a nagyobb hatékonyság kedvéért.
A csapatmunka a következő megoldandó feladat. Hogyan működjenek együtt, amikor egymástól távol elkülönítve kell dolgozniuk? Újfajta projectmenedzseri szemléletet kell elsajátítani, amelyben a teljesítményértékelés rendszere, menete, gyakorisága is megváltozhat.
A fegyelem kérdése is előkerül. Ez azt jelenti, hogy a rendelkezésre állásról, a reagálásról szabályokat fektetnek le, mert a home office kötetlen jellege miatt érdemes tisztázni a vitára, félreértésre okot adó szituációkat. Például van olyan, aki kutyasétáltatással töri meg a home office egyhangúságát, másnál pedig az ebédidő változik a közös, rituális étkezések elmaradása miatt. Természetesen ezt segíti elő a transzparencia, amikor a vezető is tud a vele dolgozók időbeosztásáról, és az elvárásokkal mindenki tisztában van.
A munkahelyi kultúra felépítése, a csapatszellem megtartása újabb nehézségek elé állíthatja a menedzsert. A jó vezető – a HR osztály hathatós támogatásával – kidolgozza azokat a részleteket, eseményeket, amellyel a vállalat értékei, stílusa távmunkában is fenntartható.
Elvárt vezetői tulajdonságok
Az új helyzet kezelésében a menedzsereknek a készségeit is fontos megújítania, sőt, talán teljesen újakat is beszereznie.
Nyitottság – hiszen a személyes találkozások hiánya miatt jobban meg kell hallania munkatársai visszajelzéseit.
Empátia – hiszen itt a megértés a motiváció alapja lehet.
Rendszeretet – a home officeban a munkák, a projectek könnyebben szétcsúszhatnak, ezért még fontosabbá válik a határidők megtartása.
Türelmesség – a home office nem mindenkinek egyformán optimális megoldás. Van, aki csak később veszi fel a ritmust, a jó vezető támogatja és bevárja.
Dicséret – talán most még nagyobb szerepe van a pozitív visszajelzéseknek, mint az irodai napokban.
A HCED Humánfejlesztés az SDC Profil Kft. brandje. © 2021 Minden jog fenntartva!
Site by Meraki